Google Adwords og Google Analytics


Sælg mere på nettet med Google Adwords og Google Analytics

Virksomheder ved, at halvdelen af markedsføringsbudgettet er godt givet ud. Problemet frem til nu har blot været, at finde ud af, hvilken halvdel der var var tale om.

Google Adwords og Google Analytics har ændret på dette og giver virksomheder absolut indblik i deres online annoncering, budget og hvad de får for pengene.


Google Adwords

Google Adwords er den ultimative online annonceringsform. I Danmark sker mere end 9 ud af 10 søgemaskinesøgninger på Google. Brugerne har selv indtastet det søgeord som din annonce vises ud fra, og er dermed faktiske aktivt søgende potentielle kunder.

I modsætning til de fleste typer bannerannonceringer, hvor der betales for antal visninger uanset om der klikkes på banneret eller ej, betaler man kun for Google Adwords når der klikkes på dit link og der genereres trafik til din hjemmeside. Hvad hjælper det, hvis du har betalt for at 100.000 besøgende har set din bannerannonce, hvis det ikke bliver konverteret til et salg i den anden ende?

Google Adwords annoncering bør med fordel kombineres med søgemaskineoptimering.


Google Analytics

Ved at implementere Google Analytics på din hjemmeside, får din virksomhed adgang til nogle af markedets mest avancerede statistikværktøjer, der kan hjælpe med at afdække brugernes adfærd på din hjemmeside.