Kongebro A/S – udvikling af forretnings- og kædekoncept, brand og visuel identitet

Kongebro A/S er Danmarks førende forhandler af naturskifer og natursten – og er en del af Cupa Pizarras, verdens største leverandør af naturskifer.

Traditionelt har naturskifer i Danmark været anvendt ved renovering af historiske tage. Kongebro A/S havde et ønske om at udvide forretningsområdet til også at omfatte renovering af mere moderne ejendomme og nybyggeri samt at markedsføre naturskifer som facadebekældning – at udvide sortimentet af natursten – og samtidigt øge distributionsnetværket.

I den forbindelse udviklede Idékompagniet A/S en komplet brandingstrategi og markedsføringsplatform for Kongebro A/S, herunder den forretningsplan, der har givet Kongebro et landsdækkende netværk af tilknyttede skifer-blikkenslagere.

På baggrund af et omfattende analysearbejde har Idekompagniet A/S i samarbejde med Kongebro udviklet virksomhedens forretningskoncept og visualiseret dette gennem en ny identitet.

Målet har været at positionere Kongebro naturskifer og natursten som unikke og eksklusive naturmaterialer til tag- og facadedækning. 

Og resultatet har været ganske målbart. Både i form af en væsentligt forøget interesse for naturskifer og natursten hos private husejere, bygge- og indretningsmedier/selskaber og blandt blikkenslagere. Kongebros status som brand og mærkevare ses nu ofte cementeret ved, at fx ejendomsannoncer beskriver, at huset er belagt med et ægte Kongebro naturskifertag.